2024-02-282024-02-282023TOZETTO, David José Oliveira. Avaliação do desempenho de estudantes de medicina treinados em simulação realística durante atendimento de urgência e emergência em cenários reais na Região Norte do Brasil. Orientador: Nara Macedo Botelho. 2023. Tese (Doutorado em Ensino em Saúde na Amazônia) - Programa de Pós-Graduação em Ensino em Saúde na Amazônia. Universidade do Estado do Pará. Belém, 2023.https://portaldaposgraduacao.uepa.br/handle/riuepa/116AbertoEnsino médicoSimulação realísticaEnsino em saúdeProduto educacionalMedical educationRealistic simulationHealth educationEducational productAvaliação do desempenho de estudantes de medicina treinados em simulação realística durante atendimento de urgência e emergência em cenários reais na Região Norte do Brasil.TeseCNPq::Ciências da SaúdeThis research is a cross-sectional, prospective, qualitative study, carried out between June 2021 and June 2022 at the State University of Pará (UEPA) - Campus VIII-Marabá and aimed to analyze the use of realistic simulation in urgency and emergency as a teaching-learning resource in the undergraduate medical course and the performance of students trained in this method in real care. A total of 29 medical students from the State University of Pará (UEPA), Campus VIII, Marabá-PA, enrolled in the discipline of Urgency and Emergency in Internal Medicine, participated in the study. The results of the research ratified the importance of realistic simulation in urgency and emergency in medical education, evidenced several difficulties encountered by students in real care and showed that the constant feedback of those who are being trained is essential for the continuous improvement of the method.PPG-ESA - Fundamentos e metodologias em ensino na saúde na Amazônia